elledanielle

Alla inlägg under december 2014

Av Danielle - 11 december 2014 22:27

Jag borde egentligen sova för länge sen eftersom att jag ska upp 04:30 imorn. Jag ska vara med i det årliga fackelsimmet på GIH. Vi ska köra genrep en gång och kl: 07:00 är det dags. Har inte varit med tidigare år och jag är ju inte storbaddaren själv så det ska bli väldigt spännande att se hur det här går (läs: vad har jag gett mig in i!??) haha.

Igår var jag på Nobel. Vilken magisk dag! Kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är. Nobelfesten behöver få ett betydligt längre inlägg än vad jag kan skriva nu men titta in här senare i veckan för underbara bilder från en oförglömlig dag.

Av Danielle - 9 december 2014 23:09

Om några timmar är det dags! Dags för Nobel 2014. Är så taggad och väldigt lycklig över att jag får vara en del av årets Nobelfest. Jag kommer vara marskalk och representera GIH i konserthuset under dagen och i stadshuset under kvällen. Min uppgift är att vara en del av ett levande rep, dela ut programblad, hjälpa gästerna att hitta deras platser, vara fanbärshjälp (ifall att någon svimmar) samt så kommer jag att stå i trappan i blå hallen då kungligheterna anländer. Spännande! Det ska bli så himla kul. Ni tittar väl? :)

Preppar med lite kaos! ;)

Av Danielle - 8 december 2014 23:42

Idag var det en sån där riktigt jobbig måndag. En riktig trött-måndag. Trodde inte att det var sant när klockan ringde imorse!

Förmiddagen spenderades i skolan med c-uppsatsskrivning. Hann med ett lunchmöte med de andra ansvariga tjejerna som var med och ordnade herrmiddagen och efter det gjorde jag lite jobb som ingår i min roll som ordförande för kåren. Därefter var jag hos min kiropraktor. Fy f*n vad ont det gjorde när hon körde stötvågsbehandling längs låret och på yttre sidan av knät. Hon har dessutom tejpat mitt knä för att försöka "dra" in knäskålen mer mot mitten. Aj.

Jag unnade mig en fika med fin vän på kvällen och nu är jag mer slut än på länge så nu blir det sängen. Ledsen för tråkig uppdatering av min dag. Ibland är livet inte glammigare än så här!

Av Danielle - 6 december 2014 19:21

Grattis på födelsedagen mitt lilla hjärta!! Jag älskar dig över allt annat på denna jord. Snart kommer du hem för att fira jul med oss. Räknar dagar just nu. Längtar så mycket tills vi ses och jag får puss på dig igen! Hoppas att du har en fortsatt fantastisk födelsedag tillsammans med dina vänner i Kenya <3

Av Danielle - 6 december 2014 10:52

Hjälp vad dåligt jag sov i natt! Drömde massa skumma och ledsamma drömmar och vaknade också flera gånger. Sover som sagt alltid rätt dåligt när jag vet att jag är körd om jag försover mig...

Idag var det dags för Nobelgenrep. Vi hade samling 08:00 i Stadshuset för att börja genrepet. Och är man som så 10 sekunder sen är man ute ur leken! Jag satte fyra alarm (brukar jag aldrig göra annars)... Vaknade på alarm nummer två och trafiken flöt på bra, så skönt! Jag var på plats vid Stadshuset 07:40 och sedan dess har vi övat.

Trevlig lördag!

Av Danielle - 2 december 2014 23:46

Jag lever fortfarande på helgens fantastiska herrmiddag. Showen som vi GIH-tjejer gjorde var verkligen M A G I S K ! ! Vi har fått så mycket beröm och enbart positiva kommentarer, underbart! Och återigen tack <3

Igår hade jag tågproblem när jag var på väg till vårt handledarmöte för vår c-uppsats. Kände mig först lite stressad men tänkte att jag kan ju ändå inte skynda på problemet. Jag satte på låten "where have you been" med Rihanna (som vi dansat till) och fick tillbaka lördagens show-mood. Så härligt!

Dagen idag har varit lång, proppad med c-uppsatsskrivande, ledningsrådsmöte, intervju för att vi behöver tillsätta en ny kårkanslist och nu på kvällen körde jag skridskoskola. Väldigt kul men lång och fullspäckad dag! Godnatt fina ni!

Av Danielle - 1 december 2014 00:11

TACK alla inblandade GIH:are för en grym herrmiddag i lördags!

Ni tjejer var helt fantastiska som gjorde showen till den absolut bästa och coolaste showen! Och ni killar, tack för att ni är ni! Ni är så jävla bra helt enkelt. Bästa publiken var ni. Och så kärleksfulla.

Herrmiddagen 2014 på GIH kunde inte ha blivit bättre! TACK! <3

Det var djungeltema på årets herrmiddag. Innan showen ens hade börjat fick jag den finaste och coolaste komplimangen "vad fint sminkad du är! Vet du vem du är lik... Lara Croft." Hm... Vad säger man mer än Tack!!

Finaste Agge och jag

Bästa Carro! Utan dig hade årets herrmiddag aldrig blivit så här bra! Du är grym, hoppas att du förstår det <3

Ursäkta kvaliteten på några av korten

Vi var "zumba-feta" (istället för sambo-feta)

Vi dansade till Tarzan och Jane

"Alltså omg, jag visste inte att ordförande kunde dansa såååå bra!! Här, ta den här kronan!" Haha tack! <3

Alla fantastiska människor på GIH, ni har förgyllt min helg! TACK för att jag fick vara en del av denna magiska kväll!

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards