elledanielle

Alla inlägg under oktober 2014

Av Danielle - 30 oktober 2014 23:54

Idag har varit en lång men bra dag! Jag var uppe med tuppen och åkte till skolan för att köra redovisningar hela dagen. Jag och Felicia var först ut. Vår redovisning gick bra och det var skönt att ha det avklarat först av alla. Anders var så snäll och hade med sig två fantastiskt goda längder till oss! En kanellängd och en med mandelmassa och mandel, galet gott! Jag ljuger om jag säger att jag var pigg efter dagens redovisningar, men intressant var det.

Kvällen har tillbringats på Urban Deli Nytorget. Åt en fantastisk middag! Till förrätt åt jag råbiff och till huvudrätt fiskgryta. Det var (mycket mat) verkligen underbart gott! Bra avslut på en lång dag <3

Av Danielle - 29 oktober 2014 15:31

Och så var vi tillbaka på ruta ett. Jag säger bara en sak: lyssna på din kropp. Mår du inte bra eller har du ont någonstans, gå och kolla upp det! Jag har inte riktigt varit mig själv sen jag ramlade. Jag har varit extremt trött, ont i nacken och ryggen och har spända muskler. Idag var jag tillbaka till läkaren och han gjorde ultraljud på min axel och konstaterade att jag har en inflammation i ac-leden (leden mellan nyckelbenet och axeln). Han misstänkte också fortfarande att något är sönder i nacken så han skrev både remiss till röntgen och sjukgymnast. Heja!

Vackra Stockholm! Kunde känna lite lugn här vid vattnet efter att jag varit hos läkaren

Av Danielle - 28 oktober 2014 17:25

För ett tag sedan fick jag en råsaftcentrifug av mina föräldrar. Min centrifug är från Philips och jag är verkligen super nöjd med den!

Vill tipsa er om den gröna juicen jag gjorde idag. Den blev väldigt bra!

För ca 750 ml juice behöver du:
2 st limefrukter
3-4 st äpplen
2 st päron
1 pkt blekselleri (ca 500 gram efter att stjälkar/blad är bortskurna)
Ca 100 gram spenat

Skala limefrukten, dela äpplen och päron, och skär bort stjälkarna/bladen på bleksellerin. Börja med att köra spenaten genom råsaftcentrifugen. Vid första anblick kan juicen verka avskräckande pga av sin gröna färg men kombinationen av samtliga ingredienser ger en len och söt smak. En lättdrucken juice som garanterat kommer gå hem hos många!


Både gott och nyttigt - drick och njut!

Av Danielle - 27 oktober 2014 23:29

I september förra året hände något fruktansvärt. Det som absolut inte fick hända, hände. Livet på en 26-årig tjej tog slut. En barndomsvän till mig dog i cancer efter att hon ca 1/5 av sitt liv varit sjuk.

Jag trodde inte att det var sant när det tragiska beskedet nådde mig. Jag ville inte tro på det. Jag ville nypa mig i armen och vakna upp från denna hemska mardröm där någon spelade ett dåligt spratt med mig. Jag nöp mig i armen. Men det gjorde ingen skillnad. Det var ingen som spelade ett dåligt spratt med mig. Det jag just fått reda på var sant. Det var SANT. Den hade tagit hennes liv. Hon fanns plötsligt inte med oss längre. Tankarna flög omkring i huvudet på mig. Tårarna rann nedför mina kinder. Jag ville skrika men fick inte fram ett ljud. Hur var det möjligt? Hon var bara 26 år. Hon var ju så stark. Så envis. Så jävla envis. En riktig kämpe. Jag vet ingen som är en lika stark kämpe som hon var. Hon var så bestämd över att hon skulle besegra cancern. Och det gjorde hon. Men den kom tillbaka. Och sista gången vann den över henne.

Det är hennes födelsedag idag. Det var så lätt för oss att minnas varandras födelsedagar, för det skiljde exakt en månad mellan oss. Idag skulle hon ha blivit 27 år. Det rinner tårar nedför kinderna när jag skriver detta. Det är fortfarande helt ofattbart att hon inte längre finns här hos oss.

 

Grattis på födelsedagen! Du kommer alltid att finnas i mina tankar
#fuckcancer

Av Danielle - 26 oktober 2014 23:48

Hej fina ni! Hoppas att ni har haft en bra helg! Min helg har varit väldigt bra och fylld av massa glädje och roligheter. Helgen har bestått av fest, alldeles för lite sömn, shopping (inredning), pyssel, Nobelplanering, fika, promenad, middag och mys.

I lördags pysslade jag i min lägenhet. Jag fick hjälp av världens bästa pappa med att sätta upp två stora tavlor och vilket lyft det blev för lägenheten! Är så nöjd! På kvällen var jag bjuden på inflyttningsfest hos Soffan och hennes Erik, där det bjöds på dans och massa färgglada shots. Idag har jag varit på studentpalatset och ett informationsmöte inför årets Nobelfest som jag ska vara Marskalk på. Det ska bli fantastiskt kul! Efter Nobelplaneringsmötet mötte jag upp min fina vän Vickan. Vi tog en spontanprommis i det fina höstvädret och därefter en fika, så himla mysigt! Efter det träffade jag Sanna, vi tog en liten shoppingtur och lagade middag tillsammans hemma hos mig. Hennes syster kom förbi och åt middag med oss. Hög mysfaktor med andra ord :)

Jag har haft turen att få umgås med tre av mina absolut närmsta och bästa vänner under en och samma helg, det är banne mig lycka det! Jag känner mig så glädjefylld och är mer redo än någonsin för en ny vecka!

Bästa värdparet!

Photobomb - när två blev tre i en obligatorisk hissbild, haha.


Är så nöjd med dessa två snyggingar!


Lite träning innan middagen...

Sanna och hennes syster

Bra avslutning på helgen med fina vänner och goda, hemmagjorda hamburgare!


Av Danielle - 24 oktober 2014 22:40

Hej regn och rusk! Fy vilket fruktansvärt väder vi har just nu. Det här är verkligen det värsta vädret tycker jag... Kalla vindar, regn och mörker. Föredrar riktigt kallt väder och massa snö framför det här rusket. Sånna här dagar kan jag inte låta bli att ställa mig frågan, varför jag flyttade hem från Barcelona...

Hoppas att ni har haft en bra fredag trots detta rusk :) Jag och Felicia (min c-uppsats partner) har varit på Lidingö och genomfört en pilotobservation på en fotbollstränare. Det gick väldigt bra och vi börjar känna oss trygga med observationsschemat som vi ska följa. Känns skönt!

Ville egentligen bara önska er en trevlig helg! Hoppas att ni hittar på nåt kul, det tänkte jag göra <3

Vi och våra papper var minst sagt blöta efter observationen!

Av Danielle - 23 oktober 2014 23:18

Min bästa stund idag har helt klart varit kvällen! Äntligen fick jag hänga med världens finaste vän <3

Vi båda har haft galet mycket sista tiden så vi har inte sets på vad som känns som en evighet!! Vi känner varandra utan och innan och kan prata om ALLT. Det är verkligen underbart med såna vänner!

Bästa vänner = bästa terapin.

Vi åt massa god tapas och drack ett fantastiskt gott rödvin (glömde dock att skriva ned namnet på det...)!

Av Danielle - 22 oktober 2014 15:39

Jag är inne i en riktig tankesvacka för tillfället. Jag intalar mig själv att jag vet precis vad jag håller på med, att jag vet vad jag vill och att alla hundra saker som jag själv valt att göra är roliga. Men ärligt talat så vet jag inte vad jag vill just nu. Jag tänker så mycket på saker som ska ske och på framtiden. Vad? Varför? Hur? När? Just nu är jag verkligen sämst på att leva i nuet och ta vara på allt fint jag har har och får uppleva just nu.

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards