elledanielle

Alla inlägg under februari 2014

Av Danielle - 28 februari 2014 17:07

Idag har jag hängt i skolan! Har varit på en mindre intressant föreläsning där föreläsaren enbart pratade om egna erfarenheter (?!). Hur lärorikt är det undrar jag? Huvudet och kroppen hänger fortfarande inte riktigt med men har fått lite gjort, i slow motion!

Nu hemåt för en lugn kväll och hoppas på ett mirakel! Trevlig kväll!

B-uppsatsen börjar ta sig!

Blek, trött och sjuk... Ifall det skulle ha undgått någon!

Av Danielle - 27 februari 2014 23:19

Har tyvärr inte direkt något nytt att rapportera idag! Sjukstugan håller i sig och mjukiskläder, täcket och soffan har varit mina allra bästa vänner. Har varvat tv-tittande med sovmood. Gav mig faktiskt på ett nytt chokladmousserecept på eftermiddagen (läs: jag var så sjuuuukt uttråkad och rastlös!!) som blev mer än väl godkänt! Lägger upp det här på bloggen om ni ber snällt ;) Nu ska jag bli frisk! Natti natti.

Av Danielle - 26 februari 2014 15:44

När man är sjuk och har absolut noll ork i kroppen så vill man helst att maten hamnar på bordet av sig själv. Då tyvärr inte det är möjligt, är det tur att det finns goda, nyttiga maträtter som är hyfsat lättlagade, tex renskav och potatis.

För ca 2 portioner behövs:
0,5 - 1 lök
1 pkt fryst renskav
5 dl oatly imat (eller annat alt. att göra sås på)
Kantareller och haricots verts
Salt & peppar
Potatis (gärna ekologisk)

Jag stekte först lök på svag värme under några minuter. Hällde över den stekta löken i en skål innan jag började steka det fortfarande lätt frysta renskavet. Medan det stekte, delade jag på köttet och värme oatlys imat (havrebaserat) tillsammans med torkade kantareller i en kastrull. Sedan rörde jag ihop allting i stekpannan och hällde i Haricots verts (som jag tinat genom att snabbt skölja dem i hett, kokt vatten) och saltade och pepprade. Till detta kokade jag ekologisk potatis.

Ett mycket enkelt och gott middags tips!

Av Danielle - 25 februari 2014 19:31

Usch, är det nåt jag verkligen hatar så är det att vara sjuk! Och varför blir man alltid sjuk när man har som mest att göra?! Behöver egentligen både läsa artiklar inför litteraturseminarium som vi har och skriva på b-uppsats. Var i skolan idag på förmiddagen (hade möte) och väl hemma igen tänkte jag bara vila en stund i soffan men det blev 4 timmar djupsömn med mardrömmar... Någon som vet om det är vanligt att man drömmer extra mycket mardrömmar när man är sjuk?!

Av Danielle - 24 februari 2014 18:30

Idag uppdaterad jag kort och med kanske mindre rolig läsning för er. Vaknade 04:00 i natt av att halsen och bihålorna värkte nåt fruktansvärt! Skippade föreläsningen i morse och sov lite extra men behövde sedan åka förbi skolan för ett möte med presidiet i kårstyrelsen samt b-uppsatsplanering.

Vägen till och från skolan var som en lång uppförsbacke och väl hemma sa verkligen min kropp i från. Det blev mjukiskläder och jag somnade bums i soffan, där jag förövrigt fortfarande ligger och försöker kurera mig nu. Hoppas att ni mår bättre än jag! Kram

Av Danielle - 23 februari 2014 12:45

Hade en del saker att ordna med innan en ny vecka sätter igång så då var det himla tur att jag kunde slappa i soffan med datorn i knät och samtidigt ha OS på på tv:n!

Nu är allt klart och nu blir det hockey i goda vänners sällskap!

Av Danielle - 23 februari 2014 09:37

Igår kväll firade vi en tjejkompis. Vi var först hemma hos henne på Riddargatan och sen åt vi gott på The Flying Elk på Mälartorget. Kan absolut rekommenderas, väldigt god mat! Trots en rätt sen kväll tog jag mig upp för att se killarnas 5 mil i morse (det är ju trots allt OS!).

Av Danielle - 22 februari 2014 17:02

Älskar verkligen sovmorgnar då man kan vakna av sig själva utan en massa måsten! Tittade på tjejernas 3 mil och därefter blev det en härlig PW i vårvädret på 7 km. Fick även se några längre glimtar av solen, så härligt! Efter det blev det OS-tittande igen!

Mitt försök till att fota solen gick mindre bra ;)

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards