elledanielle

Alla inlägg under november 2014

Av Danielle - 27 november 2014 20:46

Nu är det kväll och klockan har passerat 19:30 vilket innebär att jag nu har blivit ytterligare ett år visare och kvinnligare ;) Är väldigt glad över att vara hemma och såååå oerhört lycklig över att jag har sådana fantastiska vänner som skämt bort mig med fina gratulationer idag. Tack alla ni!! Ni förstår att ni betyder så oerhört mycket för mig va!!? <3

Jag blev firad på bästa sätt på tåget än av herr vice ordförande Hampus som överraskade mig med skumpa och choklad!

Av Danielle - 27 november 2014 18:57

Har haft 2 fantastiska dagar på SVEBI:s konferens. Tack Lollo och alla andra på på Högskolan Kristianstad!

På väg till Kristianstad i tisdags hade vi lite problem vid tågbytet i Hässleholm och nu var vi nära på att missa tåget påväg hem till Stockholm pga att vår bokade taxi inte stod där den skulle kl 15:00. 15:07 ringer jag till taxiväxeln och undrar var vår taxi är varpå han i luren svarar att vår taxi redan åkt med oss till station... "Öh, nej, vi står fortfarande här vid högskolan och väntar", säger jag. Med liiite stressad röst säger jag att det är liiite bråttom eftersom att vårt tåg går 15:24 (det tar 5 min från högskolan till tågstationen men lite marginal är ju alltid bra att ha!). Växelgubben blir alldeles förskräckt och meddelar att han genast ska skicka tillbaka taxin till oss. Taxichauffören kommer strax därpå (vilket känns som väldigt lång tid!) ilandes som en fartdåre och ser oss så är han helt uppe i varv och börjar berätta om det väldigt märkliga som just hände. Han berättar att en tjej ska ha sprungit fram mot taxibilen vid högskolan, dragandes på sin resväska (precis som jag) och ha sagt att hon heter Danielle (precis som jag) och att hon skulle till tågstation (precis som jag). "Hur sjukt är inte det!??", undrar taxichauffören. "Jo... Med tanke på att Danielle inte är ett jättevanligt namn plus att vi är i en liten stad... Så jo rätt sjukt! Har ni haft fler än en Danielle som har bokat taxi hos er idag", undrar jag. "Nej! Men hur stor är chansen att en tjej kommer springandes med sin resväska och ska till tågstationen, OCH heter Danielle. Precis som du!??" Haha, well... Minimal! Speciellt då endast en vid namn Danielle bokat taxi hos er idag.

Någonstans gick det som sagt väldigt fel och vår taxi "blev snodd"! Som tur var hann vi, med mindre än 5 minuter till godo på taget till Stockholm! Tack för det! Kände inte riktigt att jag ville spendera hela min födelsedag i Kristianstad ;)

PS. Vi blev bjussade på taxiresan.

Studentkårens ordförande och vice ordförande säger hej!

Bild från gårdagens middag

Väldigt intressant föreläsning av Bengt Selghed

Av Danielle - 26 november 2014 18:32

Efter lite tågstrul vid tågbytet i Hässleholm igår kväll kom vi tillslut, oskadda och något trötta fram till Kristianstad. Vi jagade mat till Hampus men hela staden var död vid 23-tiden så det fick bli en toast, öl och bilar på hotellet... Jag hade min grönsaksjuice så mig gick det ingen nöd på ;)

Idag har SVEBI konferensen varit i full gång! Vi välkomnades av frukost och ett dansuppträdande som några utbytesstudenter höll i. Därefter har vi lyssnat på flera mycket intressanta föreläsningar. Nu är det snart dags för gemensam middag med konferensens deltagare.

Vi bor på det här fina hotellet!

Av Danielle - 25 november 2014 18:00

Just nu sitter jag och Hampus på tåget på väg till Kristianstad. Vi ska dit för att vara med på SVEBI:s forskningskonferens som äger rum nu onsdag-torsdag. För er som undrar står SVEBI för Svensk Förening för Beteende- och Samhällsvetenskaplig Idrottsforskning. Det ska bli väldigt kul att få delta! Jag som ordförande och Hampus som vice ordförande blev tillfrågade att åka med. Tack för det!

Himlen var fantastisk precis innan jag gick hemifrån!

Av Danielle - 25 november 2014 00:02

Regniga, gråa men väldigt vackra Stockholm! Efter naprapaten gick jag en sväng på stan. Bl.a Stureplan och Biblioteksgatan var vackert upplysta med julbelysning. Och apropå julbelysning så är det precis en månad kvar till julafton. Hjälp, vad tiden går fort! Nyss var det ju sommar. Har fått höra att det känns som att åren går fortare ju äldre man blir...?! Hoppas inte! På torsdag fyller jag år. Dags att bli ett år äldre och visare. Ska framförallt tänka på om det känns som att tiden går fortare då ;)

Av Danielle - 23 november 2014 00:03

Fullspäckad lördag! Jag var uppe med tuppen (06:10) efter att ha sovit riktigt dåligt. Jag hade svårt att somna igår kväll och jag vaknade i panik 01:45 och trodde att jag hade försovit mig. När jag insåg att jag hade några timmar kvar till att jag behövde gå upp, somnade jag om och började drömma mardrömmar istället.

Jag sover så himla oroligt och lätt när jag har nåt jätteviktigt att passa som jag bara inte får försova mig till! Idag behövde jag vara 08:00 (inte en sekund senare!) på studentpalatset för information inför Nobel. Från studentpalatset skulle vi sen åka och möta Nobelstiftelsen och sedan till Stadshuset och Konserthuset för att få en genomgång. Blir man så 10 sekunder sen till ett möte inför Nobel är man körd och man är inte längre med i spelet!

Av Danielle - 21 november 2014 19:09

Underbara fredag! Nog för att den har varit regnig och grå men jag känner mig som en ny människa. Dagarna går verkligen i ett just nu och jag har känt mig rätt nere och väldigt trött de senaste veckorna. Har haft lite energi, inte hunnit med någon form av återhämtning och jag har fått alldeles för lite sömn. Såhär klarar jag av att leva i några dagar men när dagarna blir till veckor så känner jag mig inte hel längre.

Igår var jag på två olika läkarbesök (nacken och ryggen är fortfarande inte bra sen jag ramlade) och efter det skyndade jag på yoga. Jag trodde inte att jag skulle hinna dit i tid, så när jag gjorde det drog jag en lättnadenssuck. Precis vad jag behövde. När veckorna går utan att jag hinner ta hand om mig själv ordentligt är yogan extra viktig. På gårdagens pass fokuserade vi på skulderbladen och axlarna, vilket var välbehövligt men jag tog det försiktigt. Yogan satte fart på mig och mina känslor, och efteråt kände jag mig irriterad och ännu tröttare. Jag åkte hem, gjorde mig i ordning och la mig i sängen strax innan kl 9. 9:30 släckte jag lampan och somnade nästan direkt. Kan inte minnas när jag gick och la mig innan 10 senast!?

Min helg är fullsmockad och jag mår inte bra om jag inte i alla fall får en dag i veckan där jag får lite tid för mig själv. Jag bestämde mig för att verkligen få sova ut idag, med hopp om att ge mig själv en efterlängtad återhämtning. Min kropp var ordagrant slut. Jag sov i 12 h! Nu känner jag mig mer hel än vad jag gjort på flera veckor! Jag känner att jag fått ny energi, känner mig gladare, mer avslappnad och harmonisk.

Så med det sagt, glöm inte bort din egen återhämtning! <3

När går ni och lägger er? Hur många timmars sömn/natt behöver ni?

Dela gärna med er av hur ni återhämtar er!

Av Danielle - 19 november 2014 15:30

För ett drygt år sen fick jag ge Adde några goda råd på Hovet. I helgen fick jag visa honom några sköna dansmoves på Stures. Djurgårdens fantastiska lagkapten Andreas Johansson som den första november spelade sin sista match. Tack för allt bästa Adde! Och tack för sköna dansmoves i helgen! #alltidoavsett


Jag & Adde

 

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards