elledanielle

Alla inlägg under juni 2014

Av Danielle - 24 juni 2014 23:12

Jag har inte riktigt känt för att blogga den senaste tiden... Vissa dagar har jag faktiskt nästan tvingat mig själv till att skriva och då har orden bara flutit på väldigt lätt, och det har blivit bra. Andra dagar har jag så mycket att säga men samtidigt så lite ork och vilja att dela med mig. Det är liksom så mycket i huvudet att jag inte vet vilken ände jag ska börja i för att nysta upp allt.

Jag har drömt så mycket. Så bra. Så konstigt. Så verkligt. Så underligt. Så sorgligt. Så glatt. Så mycket att jag inte finner ord. Jag sover väldigt bra och jag har den senaste tiden kommit ihåg mina drömmar. Jag kör en bearbetning from hell helt enkelt.

Av Danielle - 23 juni 2014 00:29

Alltså det finns inget bättre än att åka på minisemester (vilket har blivit rätt ofta nu) till mina föräldrar! De bor i ett vackert hus vid vattnet där Stockholms skärgård börjar. Det är så lugnt och fridfullt här (när jag var liten hörde man inte alls bilarna som skulle ut mot Gustavsberg och Värmdö, nu hörs dem), lite landet känsla... Det ger mig lugn i själen. Jag drar mig verkligen från att åka härifrån! Några dgr till blir jag nog här <3

Av Danielle - 21 juni 2014 23:54

Hoppas att ni inte har varit allt för trötta efter gårdagens midsommarfirande! ;) Min midsommar var väldigt härlig och lugn så jag har mått jättebra idag. Drömde dock otroligt mkt i natt. Och jag vaknade mitt i natten av att jag hade fruktansvärt ont i höger ben. Jag var säker på att jag fått en propp i benet! Måste haft kraftig kramp (har ingen propp iaf) i benet, så obehagligt.

Tog en härlig sovmorgon och hängt hos mina föräldrar under dagen, och vi bestämde oss för att ta årets första båttur. Det var kallt men ändå härligt! Solen sken och det är verkligen nåt speciellt med Stockholms skärgård. Är uppväxt med att åka båt varje sommar så det var mysigt att ta årets första tur. Hoppas att ni har haft en fin lördag!

Av Danielle - 20 juni 2014 23:55

Hoppas att ni har haft en mysig midsommar (trots det lite kyliga vädret), det har jag haft tillsammans med min älskade familj. Och vilken fantastisk midsommarkväll vi fick! Det har varit helt vindstilla och vattnet har legat spegelblankt här hos oss i Nacka.

Av Danielle - 18 juni 2014 23:13

Idag har dagen bestått av möte och jobb. Vi hade ett väldigt givande avslutningsmöte för GUN (Grundutbildningsnämnden) i koppartälten, i Hagaparken. Jag har suttit med där, först som vice ordförande, och nu som ordförande för GIH:s studentkår. Det har varit väldigt lärorikt och dagen idag har varit väldigt trevlig! Det bjöds på god lunch och massa fika :)

Ikväll har jag jobbat och nu är jag verkligen helt slut... Vaknade 05:15 imorse (skulle upp 06:30) dels för att det var så ljust ute och dels för att jag låg och drömde massa jobbiga saker. Hoppas på en bättre natts sömn i natt! Sov gott fina ni!

Av Danielle - 17 juni 2014 23:54

Har haft en fantastisk helg på Gotland! Martina fick tillslut sin prince charming, Erik. Är så lycklig för deras skull! Är det någon som undrar vad äkta kärlek är så är det bara att fråga dem <3

Igår var jag på yoga och herre gu vad jag behövde släppa på spänningar och få syre till hjärnan. Gäspade så otroligt mycket under dessa 90 min! Neo (yogaläraren) sa t.o.m till mig att jag måste slappna av mer och fokusera samt ta hand om mig själv bättre för att varva ned. Ska absolut lyssna på hans råd för jag vet att jag behöver det! Imorgon är det dags för ett långt möte (9-15) med GUN (Grundutbildningsnämnden) på skolan innan jag helt och hållet får gå på sommarlovet! Wish me luck.

Lite kärlek så här på kvällen är aldrig fel <3

Av Danielle - 13 juni 2014 16:57

Nu sitter jag äntligen på båten på väg till Gotland där helgen ska spenderas. Dags för min fina vän Tina att bli fru Möller. Imorn gifter hon sig med sin Erik <3

Lagom till bröllopet kände jag att det var dags för en förändring - hej då håret!

Av Danielle - 12 juni 2014 00:01

Ibland går det upp och ibland går det ner. Just nu ner. Tack UrbanOm för att ni är så bra och har så bra yoga med super bra yogalärare! Hade det inte varit för er hade jag garanterat suttit på mer känslor än vad jag idag gör. På enbart en månad känner jag hur mycket som hänt hos mig, både kroppsligt och själsligt. Underbar känsla!

Idag var jag på yoga tillsammans med min mamma och efteråt åt vi en god chevresallad till lunch. Dock blev det inte direkt någon matro då studentflak efter studentflak med ungdomar som just tagit studenten åkte förbi (börjar bli gammal!) ;)

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards