elledanielle

Alla inlägg under januari 2014

Av Danielle - 31 januari 2014 17:08

Jag har varit på Karolinska Sjukhuset idag för att avsluta en studie som jag har deltagit i under de senaste 3 månaderna. Det handlade om p-piller och sexuell aktivitet. Jag har blivit väldigt väl omhändertagen av en kvinna vid namn Berit och det har inte på något sätt varit jobbigt eller obehagligt, och 3 månader har gått väldigt fort. Känns faktiskt väldigt bra att ha varit med och gjort det här för forskning och för oss tjejer.

Vill du vara med i samma studie och samtidigt tjäna en summa? Hör av dig till mig så hjälper jag dig vidare!

Av Danielle - 30 januari 2014 22:50

Ikväll har jag varit på ett härligt mingel med skönhet & bubbel på Beyourbeauty. Jag har själv jobbat där men är bara med på vissa event numera eftersom att jag pluggar heltid. Älskar verkligen Beyourbeautys showroom på Rutger Fuchsgatan 5. De hade ett event ikväll för att visa upp nya märken som kommit in samt presentera ett nytt samarbete. Så spännande!

Gå dit för underbara skönhet och hälsotips!

Man kan inte annat än att älska märket SUNDARI

Av Danielle - 29 januari 2014 15:50

Idag har vi haft en riktigt intressant föreläsning i skolan med bra och rolig föreläsare. Vi har pratat om inlärningspsykologi, konsekvenser, positiv och negativ förstärkning, positiv och negativ försvagning, feedback, konflikt och konflikthantering. Tycker att sånt här är jätteintressant och väldigt viktigt både inom idrott och andra områden!

Av Danielle - 28 januari 2014 20:15

Ett bra tips på mellanmål (eller frukost om man så vill) är enligt mig omelett. Jag tar 2-3 ägg (2 stora/3 små) och vispar ihop till en smet och sedan blandar jag i t.ex hackad paprika, tomat, lök, vitlök, champinjoner och spenat, samt salt och peppar (och/eller andra kryddor) efter smak. Man kan ju ha precis det man vill ha i! Till min omelett hade jag den här gången lax och egengjort knäckebröd (glutenfritt) med chevreost. Super enkelt och gott!

Av Danielle - 27 januari 2014 22:15

Det blev en lång dag i skolan idag. Fick en hel del gjort men det tog sin lilla tid. Det är väldigt intressant men också mycket att läsa, och det tar lite längre tid att läsa på engelska och översätta till svenska innan man kan skriva ihop allt. Vi läser som sagt organisation och ledarskap nu, vilket är himla kul! Passar mig så mycket bättre än det vi läste förra terminen.

På eftermiddagen när Sofia, Carro och Agnes var duktiga och läste flitigt passade jag på att ta en liten nap i den alldeles för sköna stolen i biblioteket ;)

Jag blir ofta smygfotad när jag somnar i skolan (det är alltså inte första gången detta sker)! Den här fantastiskt vackra bilder står Agnes för, haha.

Av Danielle - 26 januari 2014 23:00

Nu är jag tillbaka på svensk mark igen. Har haft en fantastiskt rolig helg! Och alltså, dessa norrbaggar - ni är då för galna (positivt alltså)! Vilka dagar... Sena kvällar, sena morgnar, 7/10 "Bron"-avsnitt sedda (se serien!), massor av "Modern Family"-avsnitt sedda, god mat, bra musik (jag hoppar däremot gärna över Carolas - Fångad av en stormvind!!), fantastisk utsikt, galna människor och servitrisen Bente, osv. Jag kunde inte haft det bättre!

Bjuder på några bilder från helgen!

Om ni någonsin äter på Restaurant "Bryggeloftet & stuene", be att få Bente som servitris ;)


Av Danielle - 25 januari 2014 23:14

Igår var vi uppe på "Ulriken", helt fantastiskt! Vilken utsikt. Där uppe såg man verkligen ut över Bergen. Vi tog gondolen upp dit, såg på utsikten och åt god fisk till lunch på restaurangen där.

På kvällen var vi ute och åt middag och sen blev det utgång på det. Jag blev lite förvånad över att det inte kostade inträde på något av ställena. Skönt att slippa den kostnaden iofs och njuta av flera ställen under en kväll :)

Idag har vi haft en riktigt slapp dag. Är så glad över att vara här. Det är så kul att kunna prata om gamla Barca minnen igen! Och det är något visst med galna norrbaggar ;)

Av Danielle - 24 januari 2014 13:30

Norge är fantastiskt! Jag vill inte åka hem på länge. Känner mig så avslappnad och bara njuter av att vara. Naturen är jag fortfarande helt frälst över och jag förstår verkligen varför det heter Bergen. Vägarna går verkligen upp och ned och kringelkrokigt. Liknar Alperna lite. Jag har behövt plugga en del (passar på medan min vän jobbar) och även skrivit en del annat. Senaste tiden har tankar flödat omkring i mitt huvud och idag bestämde jag mig för att sätta ord på dem. Skönt!

Bjuder på en bild från igår när vi handlade mat!

"Svenske kjøttboller" - det känns ju väldigt svenskt ;)

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards