elledanielle

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Danielle - 12 november 2014 23:58

Idag har jag varit hos världens bästa naprapat, Karolin. Hon är så jäkla grym, kan varmt rekommendera henne!

Jag var hos henne i måndags med, och både då och idag fick jag stötvågsbehandling på nacken, axlarna och skulderbladen. Jag har jämfört stötvågsmaskinen med en borrmaskin. Tänk er en borrmaskin (men utan själva borren) som vibrerar och trycker jättehårt på musklerna... Ah, det är vad en stötvågsmaskin är enligt mig. Det gör rätt ont i början men sedan vänjer sig kroppen och efteråt känner man direkt skillnad (jag som har väldigt ont och är väldigt spänd känner snabbt enorm skillnad). Det är en fantastisk känsla och jag hoppas så innerligt att det här hjälper mig långsiktigt!

Efter stötvågsbehandlingen idag fick jag massage och därefter fick jag 2 långa, rosa tejpstycken påklistrade på nacken. Minns inte vad de kallas... Men de ska sitta där upp till en vecka. Peppar peppar, gör mig bra!!

Stötvågsmaskinen

Den vackra, rosa tejpen!

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards