elledanielle

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Danielle - 14 april 2014 18:34

Bloggandet har kommit i skymundan i några dagar pga att jag är i USA. Har så mycket att berätta... Vet inte riktigt var jag ska börja!

Flygresan hit gick bra (förutom att vårt plan från Stockholm till Amsterdam var försenat vilket gjorde att vi fick springa genom hela flygplatsen i Amsterdam för att hinna med vårt flyg till Houston.... Svettigt men vi hann!), vi fick våra väskor och bilen vi hyrde fanns på plats men de har dragit dubbel för en del saker vilket känns sjukt trist (Har pratat med dem och vi ska försöka fixa det när vi lämnar bilen... Hoppas att det går annars blir det en väldigt dyr bilhistoria!).

Det var lite fumligt att hitta rätt väg i början, för hamnade man på fel väg så hamnade man på "Toll road" vilket innebär att man måste betala men endast de som har en dosa/betalar en viss månadskostnad kan göra det (man kan alltså inte betala på plats). Men nemas problemas, vi fixade det. Team work! Jag körde och min syster var kartläsare/gpsläsare ;)

Min systers kompis har varit utbytesstudent i Texas sedan augusti och de har inte setts sen den. Vi var nu på väg för att överraska henne (hon hade ingen susning om att vi skulle komma!). Väl framme hos hennes värdfamilj (som vi haft kontant med och som hjälp oss att planera det hela) var min syster så spänd på hur hennes kompis skulle reagera att jag också kände mig lite nervös, haha. Och när min syster kliver in i deras hus och säger "Lantchips beställda" tittar hennes kompis på oss och börjar gråta. Jag filmade allt och herre vad mycket känslor det kom på en gång! Så fint!! <3

Vi har varit på soft ball game som värdfamiljens lilla dotter spelar, kört massa bil (och blivit stoppad för fortkörning - första gången någonsin! Har nog aldrig varit så nervös i mitt liv!!), varit i Austin och shoppat och gått runt och bara upplevt staden. Har för första gången fått mitt namn rättstavat på Starbucks, ätit massa gott och druckit den godaste champagne-drinken någonsin! Har varit på bio där man kunde äta och dricka i biosalongen samtidigt som filmen visades och nu blir det snart mer sightseeing och ev lite shopping.

Hittills är allt toppen med oss!! Hoppas att ni också har det bra <3

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards