elledanielle

Alla inlägg under april 2014

Av Danielle - 9 april 2014 23:56

Jag kan inte påstå att dagen varit speciellt händelserik. Jag var i valet och kvalet om jag skulle åka in till skolan idag för sen igår har jag varit rätt dålig (inget allvarligt, bara förkyld). Jag bestämde mig för att åka in för föreläsningen skulle handla om visualisering (så intressant!!) så det ville jag inte missa! Väl vid skolan står alla utomhus och ut kommer en utrymningsledare och skriker att detta inte är en brandövning utan att det har exploderat i ett av laboratoriena, inget allvarligt och ingen är skadad men brandkåren är på väg för stt kontrollera säger han sen. Strax där på kommer 2 brandbilar med blåljus och därefter kom 2 polisbilar och en civilpolisbil... Sen fick vi gå in och skolan luktade dynamit. Typ.

Bra start tänkte jag men ändå lite kul. Vi går ner till föreläsningssalen, väntar 10 minuter... Föreläsaren kommer inte. Några går och och ringer efter henne, får inget svar. Så vi går och fikar. Efter några timmar får vi mail från föreläsaren som ber om ursäkt för stt hon missat att vi flyttat dagens föreläsning till förmiddagen. Suck.

Så vad gjorde jag i skolan? Fikade. Pratade. Myste. Pratade lite till. Fixade dagordningen till nästa kårstyrelsemöte och fick höra att jag var den ordförande med mest framförhållning när det kom till dagordningar (mötet är inte förrän i slutet av april) ;) Åt sen lunch. Pratade och fikade och sen var det dags för jobb!

Av Danielle - 7 april 2014 22:54

Ni ligger mig varmast om hjärtat! Vilken kvalserie. Vilken kväll. Vilken match. Så skönt!! Jag är fylld av lycka! Välkommen tillbaka till SHL Djurgården. #alltidoavsett

Reinis - en hängiven supporter! ;)

Av Danielle - 5 april 2014 16:40

Vilken fantastisk dag vi har haft idag! Jag tog en välbehövlig sovmorgon, tittade lite på Nyhetsmorgon och därefter släpade jag ut mig själv på en promenad. Jag kände mig inte speciellt sugen först men väl ute var det fantastiskt skönt! Sanna mötte upp mig efter några km och vi fortsatte promenera en bra bit innan vi gick till Winterviken och tog en latte. Underbart!

Nu är jag på väg till stan för middag och därefter ska vi se Richard den tredje på Dramaten. Ha en fin kväll allihopa!

Av Danielle - 4 april 2014 23:49

Idag har en stor del av dagen spenderats i lägenheten, på golvet i solen (läs: det var så skönt att jag somnade)! Skulle plugga men solen var så skön ;)

Kvällen spenderades med hockey och god mat! Skönt att Djurgården fortfarande har en chans att ta sig upp till SHL!

Av Danielle - 3 april 2014 22:59

Vart har den här dagen tagit vägen?! Har varit hemma hela dagen och skrivit på mitt arbete för idrottspsykologin. Det har gått bra och jag har redan kommit en bra bit vilket känns väldigt skönt.

Har haft rätt ont i magen i några dagar och idag kände jag att jag behövde ta tag i det ordentligt! Började med att dricka 2 stora glas med varmt citronvatten på fastande mage. Därefter drack jag ett stort glas med "Holistic Inflamino" (pulver som blandas i vatten), om jag mår illa efter att jag druckit det så vet jag att jag borde rena kroppen, den här gången mådde jag inte illa - ett bra tecken! Därefter drack jag varmt vatten igen (bra med mycket vatten för att få ut slaggprodukter ur kroppen) och efter ca 1 timme åt jag en kiwi. Klockan 13:00 började jag känna mig bättre och då åt jag också mitt första mål mat för dagen. Gott! Och nu känns det mycket bättre än vad det gjorde igår (och vad det har gjort de senaste dagarna)!

Den här fungerar bra för mig men man måste absolut inte använda sig av Holistics produkter! Man tar såklart det som passar en själv bäst :)

Av Danielle - 2 april 2014 23:23

Idag har jag varit i skolan och haft föreläsning om idrottspsykologi. Efter det hade vi tjejer myslunch i skolan och därefter gjorde jag månadsbokslutet med duktiga Olof för kårens räkning. Det var första gången jag gjorde det som ordförande och det gick bra! Känner mig fortfarande lite ny i min ordförande-roll men det är väldigt kul och jag känner att jag för varje dag kommer mer och mer in i allting!

Ikväll har jag jobbat och nu tänkte jag snart sova. Har känt mig väldigt trött senaste tiden. Igår satte jag mig hemma i soffan på eftermiddagen och innan jag visste ordet av det så hade jag somnade halvlutandes mot en kudde...

Av Danielle - 1 april 2014 13:37

Vill tipsa er om en sjukt god och enkel sallad som jag gjorde idag. Klar på några minuter!

Till detta behöver du:
Tomater
Avokado
Vitlök
Ruccolasallad
Salt
Peppar
Saft från citron
Olivolja

Skär tomaterna i små bitar, gröp ur avokadon med en sked och skär också den i små bitar. Pressa vitlöksklyftorna i en vitlökspress, skölj ruccolan och blanda ihop alla ingredienser i en skål. Salta och peppra efter smak, häll på saft från citronen och olivolja. Klart!

Jag är inte så noga med mängden av varje ingrediens, det beror helt på hur många man är och vilka av smakerna man vill ska komma fram mest.

Idag använde jag 3 små tomater, 2 avokado (de var också rätt små), 4 vilöksklyftor, 2 stora nävar ruccola, salt, peppar, saft från en halv citron och rätt många droppar olivolja. Detta blev lagom för 2 personer.

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards