elledanielle

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Danielle - 27 mars 2014 22:23

Vilken underbar stämning det var på Hovet ikväll när Djurgården mötte Rögle i en kvalmatch. Och att Djurgården vann matchen med 5-3 gjorde ju inte saken sämre direkt! Nu ligger de bara 1 poäng efter tvåan i kvalserien. På lördag håller vi tummarna igen! #alltidoavsett

Av Danielle - 27 mars 2014 16:55

Vi läser idrottspsykologi 2 just nu vilket är väldigt intressant! Jag brinner verkligen för sånna här ämnen. Antagligen för att jag själv tycker att jag fick för lite och för dålig hjälp med det när jag själv var aktiv. Jag tror inte att man förstod hur viktig del den mentala biten faktiskt är! Det är rätt lätt att förstå det vi läser och även vad föreläsaren pratar om men svårare att faktiskt använda teorierna i praktiken. En hel del saker känner man igen medan man inte känner igen vissa alls... Jag är glad för att det mentala välmåendet har blivit så viktigt för både idrottare och generellt i människors vardag! Men ännu mer fokus på det behövs...

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards