elledanielle

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Danielle - 2 maj 2014 16:25

Jag är i Trosa med ett par riktiga hurtbullar! Medan jag tog en powernap (läs: det blev visst en rätt lång sådan...) var mitt sällskap ute och körde Tabata. Hade gärna varit med och kört med dem men är man sjuk ska man inte träna... Jag hejade på vid de sista övningarna ist!

För er som inte vet vad Tabata innebär så kan jag kortfattat säga att det är väldigt tidseffektivträning. Upplägget är att man utför en övning med hög intensitet och bra teknik (viktigt!) under 20 sekunder. Därefter vilar man 10 sekunder och upprepar övningen. Vanligtvis utförs totalt 8 stycken intervaller (man kan givetvis öka på antalet intervaller och blanda övningar så att man får med olika muskelgrupper). Använd en timer / Tabata app för att hålla koll på tiden. Exempel på övningar finns det gott om på nätet :)

Av Danielle - 2 maj 2014 12:18

Hoppas att ni alla hade en riktigt skön första maj! Det går åt rätt håll för mig... Jag känner mig lite bättre idag än igår. Gjorde bananpannkakor till sällskapet imorse. Har aldrig gjort en så stor sats tidigare och det tog sin lilla tid vill jag lova! Men så värt det, det är ju såååå gott!!

De här bananpannkakorna består endast av ägg och banan

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards