elledanielle

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Danielle - 11 januari 2014 18:29

Det enda positiva med att snön har lagt sig på marken är att det är lite ljusare ute. För min del hade den gärna fått skippa att komma nu, det är ju vid jul man vill ha snö! Men på nåt vis tycker jag att det är lite mysigt... men bara lite :) Det blir ingen första snöbild för min del utan istället vill jag tipsa er om en enkel frukost/ett gott mellanmål!


För en portion behöver du:

1 dl hallon (frysta eller färska)

1 dl havregryn

1/2 - 1 dl kokt, hett vatten

Havregurt (mjölkfritt alternativ för yoghurt)

1/2 - 1 st banan


Om du använder frysta hallon kan du antingen blanda hallonen med havregrynen i en skål och hälla på det heta vattnet, alternativt så kan du blanda havregryn och vatten separat och sedan lägga i de frysta hallonen som då tinar. Om du använder färska hallon skulle jag rekommendera att blanda havregryn och vatten separat först.

Skär sedan ner banan och häll på havregurten.

Klart!

 

    

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards