elledanielle

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Nu kör vi!

Av Danielle - 5 januari 2014 12:57

För några år sedan höll jag en super strikt diet under 2 månaders tid. Jag uteslöt socker, gluten, mjölkprodukter, koffein, alkohol, citronsyra och vissa e-ämnen, samt tränade 2-4 ggr i veckan. De första 48 dygnen var jobbigast och jag kände verkligen hur kroppen gjorde sig av med massa gifter. Som tur var hade jag min kompis Sofia vid min sida, det var så skönt att vi kunde stötta varandra! Efter en vecka kände jag mig redan så mycket piggare och gladare! Jag sov 7-8 timmar / dygn och kände mig helt utvilad (vilket jag inte alltid gör nuförtiden), mitt humör var generellt bättre, jag hade mer energi och framför allt så kände jag mig lyckligare till livet. På kuppen gick jag dessutom ner 5 kg, kände mig mindre svullen och huden såg bättre ut. Jag gillar egentligen inte alls dieter och det värsta jag vet är att läsa om hur kvällstidningarna skriver om hur man kan gå ner si och så många kilo på två veckor! Det sorliga är att såå många människor går på detta. Jag skulle aldrig göra något liknande för att gå ner i vikt (och framför allt inte försöka mig på något som en kvällstidning skriver om), utan endast för att jag är ett riktigt mag-barn och vill slippa ha ont i magen.


Nu är det alltså dags för mig att köra en liknande diet igen för att jag är oerhört trött på att i princip efter varje måltid få ont i magen och aldrig kunna njuta fullt ut av allt det goda! Har en kompis som hakar på vilket känns väldigt kul och också lite skönt att vara två. Jag börjar med 2 månader och sen får jag se hur jag lägger upp det efter det. Jag vill efter dessa 2 månader lägga om min kost för att slippa ha ont i magen och för att hitta mer energi varje dag. Har som sagt aldrig mått så bra som under förra gången som jag höll denna strikta diet, det dummaste jag har gjort är att börja äta "vanligt" igen! Wish me luck!

 

 Min mamma är den absolut bästa coachen man kan ha för att bolla idéer om kost och hälsa med!

 
 
Tyra

Tyra

5 januari 2014 18:54

hur är det att plugga om det du gör? jag vill också plugg något liknande.

http://tyrakl.bloggplatsen.se

Danielle

5 januari 2014 20:32

Jag tycker att det är jättekul! Det är en bred utbildning men man hittar också snabbt det man gillar mer och det man gillar mindre :) Sök till GIH (Gymnastik- och idrottshögskolan) om du vill plugga nåt liknande! Lycka till!

 
Ingen bild

Åsa

6 januari 2014 10:54

Nu har jag hittat hit och läst igenom. Är fortfarande väldigt peppad och det känns väldigt bra att ha dig att prata med och bolla saker kring detta:). Känner av att saker händer såhär andra dagen men det känns ju bra också, så man vet att man gör något rätt:).

Danielle

7 januari 2014 13:43

Vad kul att du har hittat hit och vad glad jag blir att höra att du är peppad! Du är super duktig!! Det här kommer gå strålande :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Danielle - 5 februari 2015 00:03


Av Danielle - 28 januari 2015 10:57


En resa för själen, minst sagt!

Av Danielle - 19 januari 2015 12:28

Indien. Alltså Indien. Vilket härligt land!Jag bor på Hotel Surya Beach Resort (som Manoj Krishnan Nair äger), här i Kovalam, Kerala. Igår fick jag en fantastisk 2 h ayurvedisk behandling. På kvällen lärde jag känna området och blev guidad runt av ny...

Av Danielle - 17 januari 2015 17:28

Jag har haft en fantastisk dag i Doha med Vane & Mohd. Så skönt med lite miljöombyte och underbart att träffa dessa fina människor. Om bara några dagar blir de föräldrar!! Så spännande :)Nu dags för Indien!      [Bild] [Bild] ...

Av Danielle - 17 januari 2015 08:42

God morgon! Jag kom fram rätt sent till hotellet igår. Det tog tid vid passkontrollen på vägen ut från flygplatsen. Förstod inte riktigt vad de höll på med. De kontrollerade mitt pass flera gånger och tillslut frågade killen i passkontrollen "do y...

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards