elledanielle

Alla inlägg den 29 september 2014

Av Danielle - 29 september 2014 23:09

Jag får inte ihop det. Jag somnade halv 11 igår kväll. Jag var helt galet trött, av vad vet jag inte eftersom jag inte vilat så här mycket det senaste året som jag gjort senaste veckan. Och när jag vaknade imorse kl 8 var jag sååå trött att jag snoozade en timme! Hur kommer det sig? Borde jag inte vara utvilad efter den här veckan? Någon som har någon bra teori?!

Idag har jag inte gjort så mycket annat än stirrat in i en dator (hoppas inte att min läkare läser det här) och pluggat. Imorgon har vi tenta i forskningsmetodik (första tentan för den här terminen) och jag känner mig väl förberedd. Den känslan fanns inte där för 5 h sen men bitarna har nu fallit på plats, tack och lov!

Jag tog en paus i pluggandet mitt på dagen och gjorde två stycken glutenfria äppelpajer. Tänkte ta med dem till morgondagens styrelsemöte som vi har med kåren :)

Kram och god natt

Så enkelt och gott!

Jag gjorde dubbel sats.

För 2 st smulpajer behöver du:

3 dl glutenfritt mjöl
3 dl havregryn
(Alt. endast 6 dl glutenfritt mjöl)
4 msk socker
200 g smör

Äpplena kommer från mina föräldrar. Jag skivade upp äpplena, hällde på lite socker och kanel på dem, lade dem i en smörad form. På äpplena smulade jag sedan över degen.

In i ugnen på 225 grader i 15-20 min.

Klart!

Jag kommer servera mina pajer med vaniljsås men vaniljglass går lika bra!

Såååå gott!!

Presentation


Danielle, 28 år, Stockholm.
Är inne på mitt tredje och sista år på tränarprogrammet på GIH. Jag hjälper till som tränare inom skridskoteknik samt föreläser om kost och motivation, som är en oerhört viktig del av min vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Elle's Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards